طب سنتی چه جایگزینی برای مصرف چربی در بارداری دارد؟

استرس وراههای کنترل آن نی نی سایت دکتر فرح بابایی در نخستین نشست کارشناسان مسئول امور مامایی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر در همدان، اظهار کرد همه ساله نشست‌هایی در خصوص ترویج زایمان طبیعی در دانشگاه‌ها، توانمندسازی مادران و فضاهای فیزیکی و بلوک‌های زایمانی برگزار می‌شود وی با بیان اینکه هر شش ماه یک‌بار روند پیشرفت ‌ها را پایش کرده و از تجارب دانشگاه‌های موفق استفاده می‌کنیم، تاکید کرد به دنبال کاهش مداخلات زایمانی و توانمندسازی مادران پس از زایمان هستیم رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز در این نشست اظهار کرد در فضاهای زایمانی کارهای خوبی انجام شده و در سال زیرساخت‌های بهتری برای زایمان طبیعی خواهیم داشت دکتر حبیب‌الله موسوی‌بهار افزود تحقیق در مورد کنترل استرس در دانشگاه علوم پزشکی همدان اقدامات خوبی توسط متخصصان مامایی انجام شده تا جایی‌که در سال گذشته رتبه اول را بدست آورده‌ایم وی با بیان اینکه خوشبختانه در مرگ و میر مادران و نوزادان شاهد کاهش آمار بوده‌ایم، گفت درصد مرگ و میرها مربوط به زایمان سزارین بوده است موسوی‌بهار با تاکید براینکه به دنبال این هستیم که مرگ و میر نوزادان و مادران را به صفر برسانیم، تصریح کرد ماموریت بزرگی به وزارت بهداشت داده شده که آن هم تبلیغ و گسترش زایمان طبیعی است منبع ایسنا نی نی سایت بر کسی پوشیده نیست که خوردن چربی‌‌ها برای بدن بسیار مضر است چربی‌ها به‌ویژه در دوران بارداری تآثیر زیادی بر سلامتی مادر و جنین دارند به همین دلیل پزشکان پاورپوینت کنترل استرس و متخصصان در دوره بارداری مصرف روغن زیاد مخصوصا روغن سرخ‌کردنی را منع کرده‌اند به همین دلیل ما از زهرا محسن‌پور قاضی جهانی، کارشناس مامایی خواستیم تا درباره چربی‌های مضر و روغن‌های قابل استفاده در طب سنتی برای‌مان توضیح دهد محسن‌پور درباره جایگزین کردن چربی‌ها و روغن سرخ کردنی در طب سنتی می‌گوید خانم‌های باردار باید مصرف هر نوع روغن نباتی را قطع کنند به‌ویژه روغن‌هایی که به اسم کلزا یا آفتابگردان در وجود دارد چون در حالت طبیعی برای یک کیلو روغن آفتابگردان باید کیلو تخمه آفتابگردان مصرف شود که قیمت آن بسیار بیشتر از روغن‌های موجود در است اغلب روغن‌هایی که تحت نام‌های روغن آفتابگردان و کنجد و غیره در به فروش می‌رسند راه های کنترل استرس امتحان اغلب واقعی نیستند بنابر‌این خانم‌ها باید از یک جای مطمئن و دارد روغن آفتابگردان یا روغن کنجد تهیه کنند بهتر است خانم‌ها در دوران بارداری از روغن کنجد برای تفت دادن مواد غذایی و از روغن زیتون و روغن هسته انگور برای پخت و پز استفاده کنند بر همین اساس محسن‌پور می‌گوید خانم‌های باردار باید در همه غذا‌های‌شان به‌ویژه قه‌سبزی و آش، سبزی را سرخ نکنند و تنها آن را تفت بدهند در واقع آب سبزی را باید بچکانند و آن را با روغن کنجد به طرز مختصری تفت ‌دهند در دوران بارداری غذا‌ها نباید با روغن سرخ کردنی تهیه شوند همچنین غذا‌هایی مانند کوکو سبزی و کوکو سیب‌زمینی هم جایی در رژیم غذایی بارداری ندارند چون ایجاد چربی می‌کنند آش و قه‌سبزی کنترل استرس کنکور غذا‌های مهلکی برای کبد هستند مخصوصا برای خانم‌هایی که مبتلا به کبد چرب هستند

مصرف ماهی به دلیل داشتن امگا یکی از مهم‌ترین غذا‌ها در دوران بارداری است اما بهتر است خانم‌های باردار از ماهی‌های دریای خزر استفاده نکنند به همین دلیل محسن‌پور می‌گوید چون این ماهی‌ها از آب‌هایی تغذیه می‌کنند که زباله‌ها و فاضلاب و انستان در آن تخلیه شده و پر از جیوه است در صورت خوردن این ماهی، خانم‌ها نباید پوست آن را بخورند چون بیشترین مقدار سم در پوست ماهی وجود دارد بهترین کار این است که آنها یا از ماهی جنوب و یا ماهی پرورشی استفاده کنند که «سالمون» بهترین نوع ماهی است که خانم‌های باردار می‌توانند بخورند این کارشناس مامایی درباره داروی کنترل استرس طبخ و خوردن ماهی توسط خانم‌های باردار می‌گوید ماهی‌ها هم باید به صورت کبابی و هم به صورت آب‌پز طبخ شوند بنابر‌این خانم‌ها باید طبخ ماهی را ه به حمل‌شان گ کنند به این صورت که اگر خودشان طبع گ دارند و فرزندشان هم پسر است، ماهی را می‌توانند با زعفران و سیر گ کنند اما اگر طبع‌شان سرد است و بچه‌شان هم است باید ماهی را بیشتر گ کنند به این صورت که ماهی را در پیاز و سیر فراوان بخوابانند و در موقع پختن روی آن آویشن بریزند اما از ادویه استفاده نکنند چون مصرف ادویه در دوران بارداری توصیه نمی‌شود همچنین ماهی نباید با چاشنی‌و مواد ‌غذایی سرد مصرف شود مانند خوردن ماهی با ماست خانم‌هایی که طبع سرد دارند معمولا بعد از اینکه ماهی را با کنترل استرس هنگام کنفرانس ماست می‌خورند، و می‌کنند خانم‌هایی که طبع سرد دارند باید حتما در برنج‌شان از سبزی‌های گی مانند نعنا، ترخون به مقدار کم استفاده کنند به صورت عمومی بچه‌های ، حمل سرد به حساب می‌آیند و بچه‌های پسر، حمل گ البته من است که این موضوع هم برعکس اتفاق بیفتد خانم‌ها معمولا طبع سرد و تر و یا سرد و خشک دارند اما آقایان اغلب گ و تر و یا گ و خشک هستند البته برعکس این حالت‌ها هم وجود دارد اما حتی خانم‌های گ از آقایون سرد، سرد‌تر هستند بنابر‌این معمولا حمل پسر را گ و حمل را سرد به حساب می‌آورند مخصوصا خانم‌هایی که سفید و کمی چتق هستند، طبع سردی دارند و اگر غذای سردی مانند ماهی را با ماست بخورند و می‌کنند محسن‌پور تأکید می‌کند خانم‌های کنترل استرس pdf باردار باید هرگونه چربی واضحی را کنار بگذارند

مثلا در پختن قه‌سبزی،‌سبزی را به‌هیچ‌وجه سرخ نکنند خانم‌ها تنها می‌توانند روغن حیوانی را پس از زایمان و برای برگرداندن قوای جسمانی مصرف کنند و باید آن را در برنج و غذا‌های خود استفاده کنند چون در فرایند زایمان خون زیادی از بدن مادر می‌رود و هرچقدر خون و دم از بدن بیرون رود، بلغم بیشتر می‌شود و این روغن برای خون‌سازی بعد از زایمان بسیار مفید و موثر است البته استفاده از روغن حیوانی به این شرط اان‌پذیر است که به اندازه‌ای فعالیت کنند که آن چربی را در بدن بسوزانند چون در غیر این صورت دچار چاقی دور شکمی می‌شوند و چاقی دور شکمی هم به قلب فشار می‌آورد


طب سنتی چه جایگزینی برای مصرف چربی در بارداری دارد؟