آِیا می‌توانم یک ماه بعد از زایمان ورزش کنم؟

درمان بیماری ام اس نی‌نی سایت اگر قرار باشد درباره راه‌های بازگشت هرچه سریع‌تر و اصولی‌تر فیزیولوژی بدن زن تازه زایمان کرده به وضعیت قبل از بارداری صحبت کنیم، ورزش کردن مهم‌ترین توصیه به شمار می‌آید با این حال باید توجه داشت که بدن چنین فردی به تازگی از یک دوره ماهه ویژه خارج شده و هنوز حساسیت‌های زیادی دارد که در صورت نادیده گرفتن آنها، ورزش کردن خود انواع بیماری ام اس می‌تواند به اقدامی منفی و حتی خطرناک برای حفظ سلامتی منجر شود بهترین زمان شروع ورزش پس از زایمان علم پزشکی نشان می‌دهد که هر زنی پس از زایمان، به محض اینکه نشاط نسبی و اولیه را احساس کرد می‌تواند انجام حرکات ورزشی را به طور تدریجی آغاز کند با این حال معمولا به این دسته از مادران گفته می‌شود که تا هفته پس از زایمان صبر کنند و پس از انجام عواقب بیماری ام اس معاینات مختلف پزشکی و تأیید پزشک شروع به ورزش کنند نکته‌ای که توجه به آن اهمیت زیادی دارد این است که اگر یک زن باردار در طول دوره حاملگی انجام حرکات ورزشی را به طور منظم دنبال کند و در نهایت هم زایمان بدون مشکلی را تجربه کند آنگاه جای نگرانی چندانی درخصوص آغاز حرکات ورزشی در روزهای نخست پس از زایمان نیست پیاده‌روی از جمله ورزش‌های سبکی علت بیماری ام اس است که به این دسته از مادران توصیه می‌شود در واقع انجام حرکات سبک ایروبیک منظور حرکاتی ورزشی هوازی است که پیاده‌روی شناخته شده‌ترین آنهاست بیش از سایر انواع تمرینات ورزشی توصیه می‌شود همزمان که قوای بدنی افزایش می‌یابد، می توان بر شدت و شمار حرکات افزوده و حتی مدت زمان بیشتری را نیز صرف پیاده‌روی کرد اگر زایمان به صورت عمل سزارین داروهای بیماری ام اس انجام شد حتما باید در ابتدا با پزشک خود مشورت کنید معمولا در این وضعیت از مادر خواسته می‌شود تا مدتی را صرف آماده سازی و کسب قوای بدنی کرده و سپس انجام حرکات منظم ورزشی را آغاز کند معمولا برای تیم آسیبی که به پوست بدن وارد می‌شود گذشت چند هفته زمان الزامی است با این حال پیاده‌روی ورزشی نیست که نسبت به آن ابراز نگرانی کرد زیرا مجموعه حرکاتی بیماری ام اس و ازدواج که در پیاده‌روی انجام می‌شود به تیم سریع‌تر پوستی و زیرپوستی ناحیه جراحی شده در عمل سزارین ک زیادی می‌کند همچنین پیاده‌روی مانع از شکل‌گیری لخته‌های خونی و سایر عوارضی از این دست می‌شود اگر یک زن باردار در طول دوران حاملگی فعالیت بدنی قابل توجهی نداشته باشد و یا انجام حرکات منظم ورزشی را همزمان با ادامه بارداری کاهش داده و در نهایت تشخیص بیماری ام اس متوقف کند، بهتر است پس از زایمان با مشورت پزشک انجام دوباره آنها را از سر بگیرد در کل باید به خاطر داشت که مفاصل و لیگامان‌ها که در طول ماه حاملگی به شدت تحت فشار بوده و حساس شده‌اند، حداقل بین سه تا پنج ماه زمان نیاز دارند تا بار دیگر تقویت شده و به وضعیت اصلی خود بازگردند

از این رو در چند ماه نخست پس از زایمان باید مراقب گام برداشتن در پله‌ها بیماری ام اس درمان دارد و یا حین عبور از موانع کوچک و بزرگ بود اگر در نظر دارید که پس از زایمان در کلاس ورزشی شرکت کنید، بهترین توصیه این است که با یک متخصص زنان مشورت نمایید تا وی یک سری فاکتورهای مهم در تصمیم‌گیری نهایی را به شما ارایه کند در برخی مراکز آموزش یوگا یا حرکات ژیمناستیک، کلاس‌های ویژه زنانی برگزار می‌شود که به تازگی زایمان کرده‌اند


آِیا می‌توانم یک ماه بعد از زایمان ورزش کنم؟